İbadetlerin Faziletleri

İbadetlerin Faziletleri

Talha bin Ubeydullah’dan anlatılıyor:

Necid ahalisinden saçları dağınık, sesinin gürültüsü işitilip ne dediği yanımıza gelinceye kadar anlaşılmayan bir şahıs Resûlüllah aleyhisselâma geldi; baktık ki:

İslâm nedir? diye soruyor adam.

Bunun üzerine Resûlüllah aleyhisselâm:

Bir gün bir gecede beş vakit namazdır, buyurdu.

Adam:

Beşten fazla bir şey yok mu? dedi.

Peygamber aleyhisselâm:

Hayır, nafile kılmak arzu edersen başka, fakat farz olarak sadece beştir, buyurdu. Ve kendisine Ramazan ayı orucunu anlattı:

Adam:

Bundan başka oruç var mı? dedi.

Resulüllah aleyhisselâm:

Nafile olarak tutmak istersen başka, fakat farz olarak yoktur, buyurdu. Ve kendisine zekâtı, anlattı,

Adam:

Söylediğin miktardan fazlası var mı? diye sordu.

Peygamber aleyhisselâm:

Nafile olarak vermek arzu edersen başka, fakat farz olarak, anlattığım kadardır, dedi.

Bundan sonra adam:

Allah’a yemin ederim ki, bundan ne fazla ne de noksan yaparım, diyerek dönüp gitti.

Allah’ın Resulü de:

Doğru söylüyorsa, felaha erişti, buyurdu.

(Buharı, Müslim, Ebû Davud, Neseî)
* * *

7 Yorum

  1. selin ay said,

    Mayıs 2, 2007 at 1:25 pm

    ben bu ilginc hikayeleri cok beyendim ve daha fazlasini okumayi dilerim ve ben peygamber efendimiz(s.a.v.) hakkinda cok cok sey daha öyrenmek istiyorum. mehdi aleshisselamin geliceyini cok iyi biliyorum bve onun hakkinda da cok sey öyrenmek istiyorum. insallah istediyim seyleri bana öyretirsiniz ve ben de bunun üzerine cok mutlu olurum.

  2. selin ay said,

    Mayıs 2, 2007 at 1:27 pm

    ben bu hikayeleri cok beyendim ve peygamber (s.a.v.) efendimiz hakkinda cok cok daha fazla bir sey öyrenmeyi isterdim ve ben mehdi aleyhisselamin gelisinden de duyum aldim ve onun hakkinda da cok öyrenmek istediyim seyler vardir. eyer öyrenmek istediyim seyleri bana öyretir ve daha fazla hikayeler koyarsiniz cok mutlu olurum. insallah.

  3. dila said,

    Mayıs 2, 2007 at 1:33 pm

    ben bir 15 yasinda bir genc kizim önceden yanlis arkadaslar sayesinde hic namaz kilmayi istemiyordum fakat simdi o kisilerlr iliskimi kesdim ve namaz kilmaya da basladim . daha sureleri bilmiyorum sadece elhami biliyorum ve sübhaneke yi ama insallah o kilmis olduyum namazler allah katinda kabul olur. önceden camii ye giderdim ve kur`ani kerimi de cok iyi okurdum ama simdi kuran okumayi unuttum ve bunun üzerine elibf be den yenden basladim ve insallah kurani kerimi önceki gibi okuyabilrim insallah. ama bunlerin hepsi böyle hikayeler sayesinde oldu ve onun icin sizden daha fazla hikayele dilerim.insallah

  4. eburu said,

    Nisan 1, 2009 at 6:01 pm

    ya ben hikaye aramıyorum yazı arıyorum

  5. dinimizislam said,

    Eylül 16, 2009 at 4:01 pm

    Bende 15 yaşındayım.Eskiden çok yanlışlıklarım olsu..şimdi çok şükür ilim öğreniyorum namazımı eksiksiz kılıyorum…dostlarlada ilişkimi kestim..arada selam sabah o kadar…sonuçta onlar beni kurtarmıcak..ve şunuda unutmayın TEK DOST ALLAH’TIR…kimseye güvenmeyin…ama insanlarıda sevin…hoşçakalın…VESSELAM

  6. Eylül 5, 2010 at 1:02 pm

    bencede


Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 62 takipçiye katılın

